Sector Alle onderwijstypen Vo Vakgebied Rekenen Vakinhoud Getallen en variabelen Meten en meetkunde Verbanden en formules Verhoudingen Leerplankundig thema Gebruik van (ict-)hulpmiddelen ICT Leermiddelen en ICT Vakspecifiek thema Rekenmachine Ict-toepassingen voor taal en rekenen in het vo 4-3-2015 APA-notatieHovius, M., & Rens, C. van. (2013). Ict-toepassingen voor taal en rekenen in het vo. Nijmegen: Radboud Universiteit/ITS. SamenvattingDit rapport is van belang voor schoolleiders en docenten Nederlands en rekenen in het voortgezet onderwijs. In het voorjaar van 2010 hebben de Eerste en Tweede Kamer het Wetsvoorstel referentieniveaus Nederlandse taal en rekenen aangenomen. Docenten spannen zich in om tegemoet te komen aan de aangescherpte eisen op het gebied van taal en rekenen. Ze hebben behoefte aan informatie over differentiatiemogelijkheden en hoe deze in de praktijk worden gerealiseerd. Het rapport geeft antwoord op vier vragen: welke ict-toepassingen op het gebied van taal en rekenen worden gebruikt in het vo om te differentiëren; bij welke doelgroepen wordt de ict-toepassing gebruikt, in welke mate en bij welke vakken; hoe worden de taal- en rekenprestaties vastgesteld en gemonitord; welke kansen bieden de gebruikte toepassingen om aan de verscherpte eisen tegemoet te komen. Contactpersoon Victor Schmidt LinkIct-toepassingen voor taal en rekenen in het vo