Drs. M.A. (Marc) van Zanten

Telefoon: (053) 4840 318
E-mail: m.vanzanten@slo.nl
Functie: Leerplanontwikkelaar / vakexpert rekenen/wiskunde

 Publicaties

 

 

Leerplankundige verkenning van TIMSS-trends: rekenen-wiskunde en natuurwetenschappen2648712-1-2018 16:18:20101http://downloads.slo.nl/Repository/Forms/AllItems.aspxpdfFalsepdfapplication/pdf SLO-publicatie2017Marc van Zanten;Marja van Graft;Berthold van LeeuwenEind 2016 zijn de resultaten van de Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) bekend gemaakt. TIMSS richt zich op de prestaties van leerlingen bij rekenen-wiskunde en natuurwetenschappen. Nederland participeert in dit onderzoek met leerlingen in groep 6 (grade 4). Uit TIMSS 2015 blijkt dat Nederlandse leerlingen in deze groep over het algemeen nog steeds boven het internationaal schaalgemiddelde presteren, maar ook dat deze prestaties sinds de start van TIMSS in 1995 gestaag en significant dalen. Naar aanleiding van deze resultaten heeft SLO in opdracht van het Ministerie van OCW onderzoek uitgevoerd naar de vragen hoe de trends in de prestaties van Nederlandse leerlingen te duiden zijn en welke implicaties deze duiding heeft voor toekomstig onderwijsbeleid.Pdf-bestand
Dyslexie en dyscalculie: een kwestie van aanpakken. Verkenning naar aanleiding van motie 17316289-2-2017 15:04:42502http://downloads.slo.nl/Repository/Forms/AllItems.aspxpdfFalsepdfapplication/pdf SLO-publicatie2014Boswinkel, N.;Mieneke Langberg;Marc van ZantenEr is een separate publicatie met bijlagen (zelfde AN)Pdf-bestand
Dyslexie en dyscalculie: een kwestie van aanpakken. Bijlagen3163414-1-2014 10:32:18606http://downloads.slo.nl/Repository/Forms/AllItems.aspxpdfFalsepdfapplication/pdf SLO-publicatie2014Boswinkel, N.;Mieneke Langberg;Marc van ZantenBijlagen behorend bij: Dyslexie en Dyscalculie: een kwestie van aanpakken. Verkenning naar aanleiding van motie 17Pdf-bestand