Sector

  • Alle onderwijstypen

Vakgebied

  • Rekenen
  • Rekenen/wiskunde
  • Wiskunde
  • Wiskunde A
  • Wiskunde B
  • Wiskunde C
  • Wiskunde D

Vakinhoud

  • Discrete wiskunde
  • Getallen en variabelen
  • Informatieverwerking & onzekerheid
  • Inzicht en handelen
  • Meten en meetkunde
  • Verbanden en formules
  • Verhoudingen

Leerplankundig thema

  • Leraren
  • Professionalisering

Tussen wal en schip. Wiskundig-didactisch onderwijsonderzoek in Nederland

26-5-2015

​Platform Wiskunde Nederland. (2014). Tussen wal en schip. Wiskundig-didactisch onderwijsonderzoek in Nederland. Amsterdam: Platform Wiskunde Nederland.

​Dit onderzoeksrapport bevat drie belangrijke onderdelen:

  1. een inventarisatie van de stand van zaken van wiskundig-didactisch
    onderwijsonderzoek in Nederland, van behoeften, thema’s en vragen op dit gebied uit
    het veld, en van manieren waarop de opbrengst van dergelijk onderzoek wordt gevaloriseerd;
  2. een inventarisatie van fondsen en middelen voor wiskundig-didactisch
    onderwijsonderzoek, als ook van de succes- en mislukfactoren van acquisitie binnen
    deze fondsen;
  3. een voorstel voor vervolgstappen die Platform Wiskunde Nederland kan zettten voor het vergroten
    van steun voor de acquisitie, uitvoering en valorisatie van wiskundig-didactisch onderwijsonderzoek
    in Nederland.